Dyrektorzy wszystkich szkół należących do Gminy Klembów zgłosili swoje placówki do programu mLegitymacja - wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Co to oznacza?
Otóż mLegitymacja to cyfrowa kopia tradycyjnej legitymacji szkolnej, wyświetlana na telefonie komórkowym. Uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.
mLegitymacja ma taką samą moc prawną jak legitymacja tradycyjna i zapisane w niej są takie same dane jak w jej papierowym odpowiedniku. Uprawnia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych. Jest podstawą do otrzymania przysługujących zniżek. Wystarczy do założenia karty w bibliotece lub zakupie biletów do kina. Mówiąc najprościej, mLegitymacja jest legitymacją szkolną w telefonie używaną w tych samych sytuacjach co jej papierowy pierwowzór.
Jeżeli chodzi o zabezpieczenia, to posiada hologram i animowaną flagę. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Bliższe informacje, krok po kroku, jak uruchomić mLegitymacje uczniowie uzyskają w sekretariacie szkoły, a także na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna